Hallo gast,

Welkom bij het Harley Forum.
Door te registreren bij het Harleyforum - dit is eenmalig en gratis - kunt u gebruik maken van alle aangeboden faciliteiten, waaronder de forums, gallerij, en persoonlijk fotoalbum.
Wij zijn een onofficieel discussieforum en hebben geen banden met Harley Davidson.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
SE heavy breather - Kit Number 29253-08B 
Auteur Bericht
Bericht Re: SE heavy breather - Kit Number 29299-08
gewoonrobert schreef:
Als je denkt dat die past neem je hem toch gewoon over? Zag vraagprijs €200,- dus geen vaste prijs. Past die niet zet je hem weer te koop zo heb ik nog een leuk luchtfilter covertje van screamin eagle ook een miskoop net iets te klein maar goed hij is nieuw en weer te koop nu. Je kunt trouwens ook een telefoontje wagen naar een H-D dealer met de vraag of die op de jouwe past?

hallo,

ik heb deze overgekocht een paar maanden geleden met het idee dat het zou passen, maar dit blijkt niet zo te zijn. daarom bied ik het terug te koop aan, maar wil niet dat de toekomstige koper ' bekocht ' is. er is iemand geinteresseerd met een fatbob 2011 die de logische vraag stelt of de SE past op zijn motor. en daar kan ik eigenlijk geen duidelijk antwoord op formuleren omdat er verschillende tegenspraken zijn als je de catologen/sites moet geloven.

daarom ook dat ik het hier probeer te weten te komen aan de leden van het forum.

ik heb een mail gestuurd naar mijn dealer in de hoop op een snel en duidelijk antwoord.

wo 25 apr 2012, 16:20
Profiel
Scrooge schreef:
blackball147 schreef:
ik heb een mail gestuurd naar mijn dealer in de hoop op een snel en duidelijk antwoord.

Als je snel en duidelijk antwoord wilt, waarom ga je dan niet naar je dealer toe :vraag:

omdat deze nie echt in de buurt zit, en niet op mijn gebruikelijke wegen is.

wo 25 apr 2012, 17:45
Profiel
blackball147 schreef:
gewoonrobert schreef:
Als je denkt dat die past neem je hem toch gewoon over? Zag vraagprijs €200,- dus geen vaste prijs. Past die niet zet je hem weer te koop zo heb ik nog een leuk luchtfilter covertje van screamin eagle ook een miskoop net iets te klein maar goed hij is nieuw en weer te koop nu. Je kunt trouwens ook een telefoontje wagen naar een H-D dealer met de vraag of die op de jouwe past?

hallo,

ik heb deze overgekocht een paar maanden geleden met het idee dat het zou passen, maar dit blijkt niet zo te zijn. daarom bied ik het terug te koop aan, maar wil niet dat de toekomstige koper ' bekocht ' is. er is iemand geinteresseerd met een fatbob 2011 die de logische vraag stelt of de SE past op zijn motor. en daar kan ik eigenlijk geen duidelijk antwoord op formuleren omdat er verschillende tegenspraken zijn als je de catologen/sites moet geloven.

daarom ook dat ik het hier probeer te weten te komen aan de leden van het forum.

Sorry had even niet opgelet dat jij degene was die hem had gekocht maar als die niet past dan is dat toch duidelijk? En mail sturen moet je niet doen ik wacht al 1,5 maand op een antwoord van een dealer en die heb ik nog steeds niet gehad via de mail.

wo 25 apr 2012, 17:59
Profiel Persoonlijk album WWW
gewoonrobert schreef:
blackball147 schreef:
gewoonrobert schreef:

hallo,

Sorry had even niet opgelet dat jij degene was die hem had gekocht maar als die niet past dan is dat toch duidelijk? En mail sturen moet je niet doen ik wacht al 1,5 maand op een antwoord van een dealer en die heb ik nog steeds niet gehad via de mail.

ik wacht even af, en anders hang ik aan de telefoon, of zal ik er toch eens langsgaan.

zo geduldig ben ik ook weer niet :evil:

wo 25 apr 2012, 20:01
Profiel
ik heb intussen antwoord gekregen, en nu zo blijken dat deze filter toch op mijn Fatboy zou moeten passen :?: ( terwijl ze eerst hadden gezegd dat dit niet het geval is en enkel voor touring modellen vanaf '08 ). nu heb ik wel aan het mailen geweest met wie ik denk de hoofd mecanieker is.

toen ik hem, samen met een vriend met wat meer ervaring in deze zaken, wou monteren kwam hij tot de conclusie dat ie niet paste ........

heel vreemd.

binnenkort dan toch nog eens proberen of ie erop gaat.

vr 27 apr 2012, 09:32
Profiel
and the plot thickens...........

omdat mijn vriend er 100% van overtuigd is dat de kit niet past, is het enigste wat we nog kunnen bedenken dat de doos niet overeenstemt met de inhoud :?:

nog even samenvatten:

1) ik heb een filter in een doos met kitnr 29299-08 ( deze. met volgende handleiding: instruction manual)
volgens de sticker op de doos zou deze ook moeten passen op (ook volgens pag 19 van de SE catalog ):
Fits ’08-later Dyna® and Softail® models. Street-legal when
used with Original equipment throttle body. Also fits ’99-’07
Dyna, ’00-’07 Softail and ’99-’07 touring models (except
’99-’01 eFI touring), and models equipped with 50mm
throttle Body P/n 27623-05 (race application only). Does
not fit models equipped with fairing lower glove boxes or
Fairing Lower Speakers.*

maw dus ook op mijn 2004 fatboy.

vreemd genoeg dan weer volgens deze site, klikken op het moersleuteltje naast de kit nummer enkel voor modellen 2008-2009 ( zie ook de opmerking van Scrooge hierboven )

2) bij een poging tot monteren op mijn HD bleek onmiddellijk dat deze niet past ondanks hetgeen er op de doos staat ed.

3) ik ben met de filter en de doos naar de HDdealer gegaan om verdere info. daar hebben ze ( een verkoper ) zich op de kitnummer en doos gebaseerd, en mij enerzijds bevestigd dat dit inderdaad enkel voor touringmodellen zou zijn vanaf 08. omdat ik met verder speuren ( zie sites hierboven ) er dan toch op uitkwam dat deze dan toch zou moeten passen, heb ik per mail naar de HDdealer de hoofdmecanieker te pakken gekregen die me bevestigde dat, op basis van de kitnummer, de filter inderdaad zou moeten passen op de fatboy. :?: :!: :?: :!:

4) aangezien we met zekerheid weten dat deze NIET past, kunnen we enkel maar tot de conclusie komen dat de filter in de doos niet overeenstemt met hetgeen er op de doos staat. om dit te proberen achterhalen heb ik de kit ernog eens bijgenomen om te zoeken naar eventuele ref. nummers en op de backplate staat een nummer gegraveerd, nl 29607-08.
als ik dan ga vergelijken met de handleiding komt niet overeen de opgegeven nummer :!: 29618-05A
conclusie: we hebben inderdaad te maken met een andere filter!

5) op deze site heb je een overzicht van de modellen ( sportster, dyna, softail,...) en kun je per model kijken naar verschillende onderdelen, waaronder ook luchtfilters van SE. ik heb ze allemaal eens bekeken en waar kon ook de handleidingen, en er is er 1 handleiding die benadert hetgeen ik heb. alle onderdelen op de tekening zitten ook bij mij in de doos. alleen komt de nummer van de backplate niet overeen met hetgeen ik kan terugvinden op wat ik in mijn handen heb.

conclusie:

de filter is volgens mij inderdaad enkel voor touring modellen ( geen dyna, softail of wat dan ook ). komende week ga ik teug naar de dealer en hoop daar op basis van het serienummer van de backplate eindelijk te kunnen achterhalen welke juiste nummer ik nu eindelijk heb zodat ik eindelijk uitsluitsel kan hebben voor de modellen waarvoor deze goed is.

een hele boterham, eigenlijk enkel om niemand 'in t zak' te zetten, want ik word overspoeld met vragen ' past dit op een .....', en tot mijn grote frustratie kan ik er (nog) geen antwoord op geven.................

zo 29 apr 2012, 11:00
Profiel
ik ben er meer en meer van overtuigd dat dit de juiste kitnummer is.....

hopelijk deze week definitieve bevestiging.......

zo 29 apr 2012, 11:45
Profiel
Wat past er dan niet?, maak anders eens een foto om te laten zien wat je bedoelt.
B.v. bij S@S filter sets moet je met vulringen tussen de cylinderkoppen en de filterbody werken.
Wat ik uit de tekst las was de enige echte afwijking was voor de nieuwe touring modellen omdat die een FBW (fly by wire) throttlebody hebben (dus geen gaskabel).

zo 29 apr 2012, 12:33
Profiel Persoonlijk album
Bart-01 schreef:
Wat past er dan niet?, maak anders eens een foto om te laten zien wat je bedoelt.
B.v. bij S@S filter sets moet je met vulringen tussen de cylinderkoppen en de filterbody werken.
Wat ik uit de tekst las was de enige echte afwijking was voor de nieuwe touring modellen omdat die een FBW (fly by wire) throttlebody hebben (dus geen gaskabel).

voor zover we kunnen zien sluit de body niet aan op de luchtinlaat ( +/- cm tussen), hij zit er te ver van.

als je de 2 tekeningen vergelijkt ( http://www.harley-davidson.com/en_US/Me ... J04481.pdf versus http://www.harley-davidson.com/en_US/Me ... J04479.pdf ) zie je dat de 'buisjes' op de body bij de ene iets langer dan de andere.

zo 29 apr 2012, 12:39
Profiel
Bericht Re: SE heavy breather - Kit Number 29299-08 ??
Op de 2e link zie je dat er een adapterring in de body gaat (om van 58 naar 50mm luchtinlaat te gaan), zit die er ook bij jou bij?

zo 29 apr 2012, 12:59
Profiel Persoonlijk album
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende