Hallo gast,

Welkom bij het Harley Forum.
Door te registreren bij het Harleyforum - dit is eenmalig en gratis - kunt u gebruik maken van alle aangeboden faciliteiten, waaronder de forums, gallerij, en persoonlijk fotoalbum.
Wij zijn een onofficieel discussieforum en hebben geen banden met Harley Davidson.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
stationair lopen van een injectie 
Auteur Bericht
Bericht stationair lopen van een injectie
goeie morge heren
is er nou niet iemand in ned die een inj motor zonder allemaal gezeur en zonder dat het een vermogen kost
effe op een normaal stat toerental kan zetten zoals bij een carbr motor
als ik het ergens vraag krijg ik alleen maar moeilijke verhalen
de een zegt dan krijgen de koppen niet genoeg olie
de ander zegt dan krijgen de zuigers aan de onder kant niet genoeg olie
en anderen lullen weer wat anders ik krijg er wat van
ik heb een 1450 van 2006 en denk simpel
deze blokken heb je van 1999 tot 2004 ook met een carbr gehad en dan lopen ze wel rustig
en lopen ze ook niet in de soep en ze hebben de zelfde olie pomp
dus ik ben denk ik de enige maar ik zie het probleem niet zo
is er misschien nog iemand in ned die net zo simpel denkt als ik en mijn motor effe een paar 100 toeren terug kan draaien
dan hoor ik het graag vast bedankt en nog een fijne rijdag allemaal GERRY

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Laatst bijgewerkt door Gerry op wo 06 mei 2009, 13:32, in totaal 1 keer bewerkt.

zo 12 apr 2009, 08:47
Profiel Persoonlijk album WWW
Bericht Re: rpm
Als gevolg van de regels in USA waar de engine aan moet voldoen, worden de motoren heter dan vroeger. Dit is 1 van de reden waarom ze niet meer langszaam kunnen/mogen lopen. Tegenwoordig is de lucht/brandstofverhouding armer dan een aantal jaren geleden. Er zijn in US diverse bedrijven die een nieuwe computer(ECM) kunnen leveren. Ik dacht te hebben gelezen dat het zelfs mogelijk is om daarbij de mengverhouding aan te passen aan een rijker mengsel. Je zal moeten zoeken op internet naar artikelen daarover.

groet knabbel.

di 14 apr 2009, 22:55
Profiel
dank je wel voor je reactie dat klopt wel wat je zegt ik heb ook zo een kastje bij de dealer
er op laten zetten
met open pijpen en open lucht filter en dat kastje krijgt i nu meer benzine en loopt i voor de rest super
alleen is er geen dealer die hem lager wil zetten dan 900 toeren omdat ze bang zijn dat i stuk gaat
nou ik ben er niet bang voor dat staat al bij me vraag
dus ik dacht misschien zit hier iemand die handig met COM die dat wel kan en wil
ik vind het vooral vervelend dat i veel minder op de motor afremt dan cabr motors
nou in ieder geval bedankt GERRY

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

wo 15 apr 2009, 06:08
gewoon de injectie eraf halen en een carb. monteren it`s so simpel :D

Met een string in je reet, zie je veel maar toch geen spleet

wo 22 apr 2009, 08:51
Profiel
ja dat stond in de bigtwin
maar dat is ook nog wel veel gedoe alleen om hem wat langzamer stationair te krijgen
voor de rest ben ik echt tevreden
carburateur monteren tank veranderen nieuwe ontsteking erop zetten
buiten wat het kost vind ik dat nogal een hele toestand alleen om een lager sationair toerental te krijgen
er moet toch iets simpels voor zijn
bij de dealer vertelde ze dat het wel kon maar dat ze het niet doen omdat de fabriek het niet wil
en dan krijg je een heel verhaal zoals in me vraag al beschreven en waar ik niet in geloof dat staat ook in me vraag
maar even goed bedankt het gaat ook wel lukken hoor maar ik dacht ik vraag het hier even dan hoef
ik het zelf niet uit te vinden maar dat valt tegen
ik kom onderweg toch wel veel jongens tegen die zich er ook aan ergeren

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

wo 22 apr 2009, 13:53
Hoi Gerry, ik ben nieuw op het forum en las je afstel probleem.
Ik weet niet of je er al uit bent maar, er kan een klein lichtje aan de horizon zijn....
Een kennis van mij heeft ook een EFI(Electronic Fuel Injection) HD en ik stond ervan te kijken hoe langzaam die machine liep.
Ik dacht dat hij dit ook had laten afstellen bij de HD dealer maar hij vertelde mij dat hij dat op een andere manier had gedaan.
De nieuwste machines zoals sommige "Ultra classic's " hebben géén gaskabels meer maar werken electronisch.
Een soort potmeter dus die aan het EFI systeem de gashendelstand doorgeeft. Daar kun je dus écht niks meer aan rommelen.
De machines net als die van jou van 2006 hebben nog gaskabels naar de gasklep in de inlaat, deze openen de gasklep bij het gas geven net zoals bij een carburateur motor.
Aan deze as zit ook tevens een sensor voor de gasklepstand die weer met de, zeg maar computer, verbonden is om zodoende de hoeveelheid brandstof te regelen.
De man waar ik mee sprak zegt de gasklep iets verder dicht afgesteld te hebben waardoor de motor minder lucht krijgt. en dus langzamer stationair draait. Ok zal wel niet goed zijn aldus de HD monteurs, daar zit ook wat in maar het oor wil ook wat.
Ook geen luxe oplossing natuurlijk want het systeem zal wel wat teveel branstof inspuiten, alhoewel de computer zoveel dingen meet en aanpast valt dat mogelijk nog wel mee.
Deze ingreep had dus wel effect, en zijn motor loopt nog steeds zonder problemen.
Nu ben ikzelf niet helemaal thuis in de EFI modellen daar ik een van de laaste carb modellen van 2003 had.
Ik zal een paar foto's ter verduidelijking vastplakken uit het instructieboek. Luchtfilter eraf en zit daar de stelschroef niet?
succes.

Bijlagen:
H-D RFI 007 klein.jpg
H-D RFI 007 klein.jpg [ 57.87 KiB | 5567 keer bekeken ]
EFI Inlaat klein.jpg
EFI Inlaat klein.jpg [ 57.97 KiB | 5569 keer bekeken ]

do 30 apr 2009, 22:47
Profiel
hoi hans dat klopt precies dat heb ik al gedaan maar bij mij scheelde dat niet echt veel
maar het maakt wel wat verschil
zoals je foto dat heb ik op een 2003 zien zitten bij mij zit het weer iets anders maar het lijkt er wel op
achter je gasklep zit aan de bovenkant (dus aan de LF kant) zit een gaatje
en als je die met je vinger dicht houd dan loopt i super en kan je hem met die gasklep
net zo mooi afstellen als ee carb model
want dat ding wat daar boven zit (ik noem het een stappen motortje) geeft hem daar
meer of minder lucht als je daar de stekker afhaald gaat i wel 2000 toeren lopen
dat werkt natuurlijk weer net verkeert om haha
maar ik ga als ik een keer zin heb dat hele ding eruit halen en dan maak ik in die maat
net zo een boven plaatje en dan met een bout met een 45gr schuine punt
dan kun je daar gewoon de lucht met de hand afstellen en um net zo hard of zacht laten lopen als je wil
ik denk alleen dat i dan als i koud is misschien een keertje afslaat maar dat was die 20 jaar ervoor ook zo
haha en zo sloop je niks dus als het niet werkt kan ik alles weer terug zetten
maar ik snap eerlijk gezegt niet dat er niemand is die dat dat ding met de COM effe terug kan zetten
daar snap ik helemaal niks van maar als je daar in thuis bent moet dat toch ook simpel zijn
maar wel bedankt voor je uitleg leuk dat je meedenkt gr G

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

vr 01 mei 2009, 05:51
Een nadeel van het afstellen met de COMP is dat de naam van degene die de afstelling doet in de ECM geplant wordt. Met het oog op garantieclaims zullen er niet veel shops zijn die dat dus willen doen. gr K&B

vr 01 mei 2009, 17:23
Profiel
Als ik mij niet vergis is 946 toeren per minuut het laagste wat de com toelaat (heb dat op mijn 2002 machine vorig jaar laten doen).
Heb inmiddels een 2003 flhtpi en die laat ik voorlopig qua stationair met rust.

za 02 mei 2009, 08:44
Profiel Persoonlijk album
Okee Gerry, de motor op de foto's is inderdaad van 2003 model, dit komt uit het garage handboek wat een maat voor me meebracht uit de States.
Jouw machine is natuurlijk nieuwer en ze verzinnen steeds weer wat anders om de zooi weer door de nieuwste milieu eisen te slepen.
Dus truuk (deels mislukt). haha
Ja, dan is een carb motorke wel wat makkelijker, maar als je het met jouw zelf te vervaardigen stelschroef in orde krijgt is het toch ook mooi voor elkaar. :lol: :lol:
Ik ben benieuwd.
Succes,
Grtzz Hans.

za 02 mei 2009, 23:48
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende