Hallo gast,

Welkom bij het Harley Forum.
Door te registreren bij het Harleyforum - dit is eenmalig en gratis - kunt u gebruik maken van alle aangeboden faciliteiten, waaronder de forums, gallerij, en persoonlijk fotoalbum.
Wij zijn een onofficieel discussieforum en hebben geen banden met Harley Davidson.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
verschil evo1 en evo2 blok 
Auteur Bericht
Bericht Re: verschil evo1 en evo2 blok
Hm een tc loopt als een jap. Da's niks. Kan je net zo goed een yamaha dragstar of een intruder nemen.

zo 24 maart 2013, 22:55
Profiel Persoonlijk album
Mwahhh.. een Jap...... Hij loopt inderdaad wat hoger stationair maar je krijgt en dan ook een lekkere motor voor terug.
Reageert lekker direct op het gas en start altijd lekker zonder choke.

zo 24 maart 2013, 22:58
Oké dan! Dus het enige "probleem " is de camspanners bij een early TC ?
De olie spreekt voor zich.
Alle verhalen over het "te warm worden" van het blok zijn dus niet waar?

zo 24 maart 2013, 23:01
Profiel
Dat 'te' warm worden is niet het probleem, daar kan het blok prima tegen, zolang de olie de smerende werking maar niet verliest en daarom altijd VOL SYNTHEET.
In Californie is het veel warmer dan hier en daar rijden er toch een paar dacht ik zo...;-)

zo 24 maart 2013, 23:04
shovelhoofd schreef:
Hm een tc loopt als een jap. Da's niks. Kan je net zo goed een yamaha dragstar of een intruder nemen.

Dat idee had ik ook heel erg en ik vind juist die dikke trage klappen van een hd zo lekker.

zo 24 maart 2013, 23:05
Profiel
shovelhoofd schreef:

Da is gewoon geleuter vindt ik, als je wilt rijden zonder gekut onderweg dan is een TC gewoon goed maar een goede evo ook.
En het karakter van een Twin Cam kan best mooi zijn mits goed afgesteld en met de juiste uitlaatjes en zo.

zo 24 maart 2013, 23:06
Ben het wel met je eens Bart,ook een TC is gewoon een Harley en geen jap.
Nu we toch zo lekker bezig zijn : een i of een carburator :?:

zo 24 maart 2013, 23:21
Profiel
Shovel en Rico, zo jammer TC is net een Jap.... gelul dus. Denk even de injectie weg bij een TC en wat is dan nog het verschil met een EVO? De eerste jaren van de TC kon je hem ook met een carb krijgen. ;)
Effeks terug naar je vraag, ik heb zelf ook EVO gereden, FXR Low Rider uit 86 en der is voor HD begrippen nix mis met een EVO. Tuurlijk heeft ieder type HD blok zo zijn eigenaardigheden, dus... ;)
Waarom deze vraag, wil je een EVO kopen en wil je weten waar je op moet letten? :roll:

ma 25 maart 2013, 00:02
Profiel Persoonlijk album WWW
Als je weet waar ik op moet letten hoor ik dat graag Rik!!!

ma 25 maart 2013, 05:00
Profiel
Rico, als je wilt kan je een hele checklist opstellen, maar geloof me, met een standaard, niet versleuteld en droog EVO blok kan eigenelijk niets mis zijn. Het zijn eenvoudige en redelijk betrouwbare motoren, tuurlijjk moet ie goed lopen en geen vreemde geluiden maken.. Wat ik meer een zorg puntje vind is de electra, dat wil door verbouwingen nog weleens knip en plak werk zijn, wat voor ellende kan zorgen.

Hier sttaat nog een mooi verhaal van een lEVO liefhebber met zijn ervaringen:
http://www.hdopenroad.com/guest-articles/harley-evo-vs-twin-cams-the-sweet-years/

Je kan ook even Googlen op: pros and cons hd evo. Genoeg info op het web. :thumbup:

ma 25 maart 2013, 06:26
Profiel Persoonlijk album WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende